presa
Particularitati despre prima imprimerie mobila.
Ideea T-shirt Van a apărut „din intuiție”, așa cum apar cele mai multe afaceri locale, spun tinerii antreprenori.
„Nu am făcut un studiu de piață, ci doar ne-am bazat pe ce știam din experiența Printoteca: există o efervescență a artei locale contemporane, există consumatori de artă locală care caută căi simple de a o accesa, se cere calitate și dinamică”, spune antreprenoarea.
Clienții pot participa activ la imprimarea propriului tricou.
„Copiii - sau clienții cu suflet de copil - sunt invitați în van pentru a apăsa pe butonul verde și luminos care face magia printului să se întâmple”, adaugă Sabina Iordache.
Colaborarea cu artiștii locali funcționează simplu. Artiștii stabilesc un adaos, iar la finalul evenimentelor încasează profitul realizat. „Ei trimit grafica și noi ne ocupăm de toate celelalte detalii, de la identificarea evenimentelor, la producție, relaționarea cu clientul sau împachetare”, explică antreprenoarea.
“Într-o rulotă transformată dintr-o veche pescărie mobilă, doi tineri vând tricouri personalizate de 6.000 de euro pe lună. GENERAȚIA B.”republica.ro
In ultimii ani numărul afacerilor care se desfășoară în van-uri, în special pe segmentul mâncare, a crescut. Identificarea unui van care să se încadreze într-un buget minim a fost o adevărată provocare.
Cei doi au găsit o fostă pescărie mobilă pe care au dat 7.500 de euro și cu care cu greu au ajuns de la Galați la București. Pentru amenajarea van-ului și reparații au mai investit încă 5.000 de euro.
„Apoi ne-am luat inima în dinți și ne-am dus la furnizorul de echipamente. I-am povestit despre ideea noastră și i-am adus toate argumentele pentru care eram convinși că va fi un succes. Am primit, pe lângă feed-back-ul pozitiv, și echipamentele în valoare de aproape 17.000 de euro în rate. Fără bancă, fără amânări”, povestește Sabina Iordache.
T-shirt Van a fost gata de print în mai puțin de două săptămâni.
T-shirt Van se numește cel mai nou proiect Printoteca și, pe scurt, este prima imprimerie mobilă de tricouri.
Ideea a venit natural deoarece la Printoteca încercăm să promovăm arta pe tricou și să le oferim colaboratorilor noștri un print pe măsura design-urilor pe care le produc. Astfel, ideea unei imprimerii mobile de tricouri care să aducă arta printată pe tricou mai aproape de oameni ni s-a părut următorul pas pe care trebuia să îl facem. Problema sau avantajul(?) a fost că nimeni nu mai făcuse asta înainte și nu știam dacă un tricou putea fi imprimat pe loc într-o dubă pe roți care să se plimbe de colo-colo, acolo unde este nevoie de ea. Însă nu aveam timp să ne îndoim, era o idee bună pe care trebuia să o punem în practică pe cât de repede posibil!
Primul pas a fost, din nou, înregistrarea mărcii la OSIM deoarece ideile bune nu stau libere pe piață pentru mult timp. Apoi căutarea unui Van funcțional suficient de mare încăt să încapă toate echipamentele necesare print-ului, dar care să se încadreze în bugetul nostru. S-a dovedit că o fostă pescărie din Galați amenajată într-un Fiat din ‘97 era exact ce aveam nevoie. 7.500 de euro și un drum mult prea lung de la Galați la București au însemnat startul oficial al proiectului T-shirt Van.
“Nu am avut timp de îndoieli. O idee bună se pune în practică imediat”universign.ro
Au urmat două săptămâni în care, după terminarea programului de la birou, începea programul de transformare a fostei pescării într-un centru mobil de print pe tricouri. Primim de multe ori aceeași întrebare: „Mirosea a pește?”, iar răspunsul este ”Nu, din fericire nu mirosea a pește!”. Câteva mii de euro au fost investite în reparațiile tehnice, mobilier, dar și în branduirea exterioară a dubei. Urma însă cel mai mare prag care trebuia trecut: obținerea unei imprimante, iar noi o voiam pe cea mai bună, o copie fidelă a celei de la Printoteca.
Ne-am întâlnit cu furnizorul nostru de echipamente și consumabile de la care cumpărasem cu mai puțin de un an înainte o imprimantă și i-am povestit despre proiectul nostru. Am primit, pe lângă feedback-ul pozitiv și susținerea morală, echipamente în valoare de 17.000 de euro, în rate lunare, fără să mai apelăm la bănci. Cu duba aproape gata amenajată și imprimanta pe drum, T-shirt Van s-a transformat în două săptămâni de la stadiul de idee, la ceva concret, gata să își îndeplinească misiunea.